Mount & Blade II : Bannerlord Patch Notes e1.0.8
Mount&Blade II : Bannerlord patch e1.08 パッチe1.08

クラッシュ情報

– Fixed a crash that happens mainly when exiting the game or leaving a scene.

主にゲーム終了時や退場時に発生するクラッシュを修正しました。

– A crash that occurred when making peace with lords in an army through barter has been fixed.

物々交換で軍の領主と和平を結ぶ際に発生していたクラッシュを修正しました。

– Fixed a crash that occurred when trying to execute a prisoner.

囚人を処刑しようとした時に発生していたクラッシュを修正しました。

– Solved some memory leak issues related to loading a game and entering a scene.

ゲームをロードしてシーンに入る際に発生していたメモリリークの問題を解決しました。

– An infinite loading issue that occurred when the player was leading an army and attempted to defend a castle was resolved.

ゲームをロードしてシーンに入る際に発生していたメモリリークの問題を解決しプレイヤーが軍を率いて城を守ろうとした時に発生していた無限ロードの問題が解決されました。

– Fixed an infinite loading screen bug while starting a battle as an army.

軍隊として戦闘を開始する際に発生していた無限ロード画面のバグを修正しました。

Save & Load セーブ&ロード

– Loaded games now start in a paused state.

ロードしたゲームが一時停止状態で始まるようになりました。

– Battles and Sieges バトルと包囲戦

– Fixed a menu bug that appeared when the defender side of a siege sallied out.

攻城戦のディフェンダー側が出兵した時にメニューが出てくるバグを修正。

Clan and Party クランとパーティ

– Fixed a bug that allowed players to repeatedly create and destroy new parties after reaching each clan tier to take the starting troops of the new party into their own. Player created parties now start with just 1 hero.

各クランティアに到達した後、プレイヤーが新しいパーティを作成して破壊を繰り返すことで、新しいパーティの開始兵力を自分のものにすることができるようになっていたバグを修正しました。プレイヤーが作成したパーティは、1人のヒーローだけでスタートするようになりました。

– In rare cases, a lord’s party was spawning at the centre of a settlement and was unable to move. This is now fixed.

まれに、領主のパーティが集落の中心にスポーンしてしまい、移動できないことがありました。これは修正されました。

Kingdoms and Diplomacy 王国と外交

– Fixed a bug where ending your mercenary contract with a kingdom resulted in a loss of relationship with the lords of the kingdom.

ある王国との傭兵契約を終了すると、その王国の領主との関係を失うことになるバグを修正しました。

– Kingdoms at war with powerful enemies will now offer higher payments for mercenaries. In addition to this, the ruler’s economical situation is important too while determining payment. With this change, mercenary factions will now generally prefer to take a contract from factions which have powerful enemies and rich rulers.

強大な敵と戦争をしている王国では、傭兵への支払い額が高くなるようになりました。これに加えて、支配者の経済状況も支払いを決定する上で重要になってきます。この変更により、傭兵派閥は一般的に、強大な敵を抱えている派閥や裕福な支配者を持つ派閥から契約を取ることを好むようになります。

– Mercenaries are less likely to join kingdoms immediately and will instead wait for a decent offer. With these additions, there is a bigger difference between payments offered by different kingdoms to mercenaries (changes between 30-300 denars per influence).

傭兵はすぐに王国に参加することは少なく、代わりにまともなオファーを待つことになります。これらの追加により、異なる王国が傭兵に提供する支払いの間に大きな違いがあります(影響力ごとに30~300デナールの間で変化します)。

– Players can now hire mercenary factions to their own kingdoms via dialogue (using the same formula as above).

プレイヤーは対話を介して自分の王国に傭兵の派閥を雇うことができるようになりました(上記と同じ式を使用)。

Quests & Issues クエストと課題

– Dialogue screen now returns to normal conversation after discussing the “Battle of Pendraic” with related nobles instead of closing.

対話画面を閉じるのではなく、関連貴族と「ペンドライクの戦い」について話し合った後に通常の会話に戻るようにしました。

– Fixed a bug that showed some issue quests’ days remaining as a negative value.

一部の課題クエストの残り日数がマイナスの値で表示されていた不具合を修正しました。

– Fixed a bug that caused some quests to fail immediately when activated.

一部のクエストで、発動してもすぐに失敗してしまう不具合を修正しました。

Conversations & Encounters 会話と出会い

– Fixed a conversation bug that caused the conversation to get stuck after returning to the menu while the persuasion conversation is still active.

説得会話中にメニューに戻ると会話が詰まってしまうバグを修正しました。

– Fixed a bug that caused prisoners to smile. 🙂

囚人が笑顔になるバグを修正しました。

Other その他

– Made the splash screen intro when launching the game skippable.

ゲーム起動時のスプラッシュ画面のイントロをスキップ可能にしました。

– Fixed the age of “Watchman” troops.

ウォッチマンの年齢を修正。

– Fixed an exploit where hitting a shield in a town gave combat XP.

町で盾を打つと戦闘XPが得られる悪用を修正しました。

– When we entered a scene, the clothing colours of our clan members are now the same as our clan colours.

シーンに入ると、クランメンバーの服の色がクランカラーと同じになるようにしました。


Mount&Blade II : Bannerlordカテゴリの最新記事